Is het verantwoord om een oud politiehond als huisdier op te nemen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag!

Het beste antwoord

Ja, zolang je geen bolletjes met drugs in je lijf stopt...

Toegevoegd na 4 minuten:
Wat Baileyisme hierboven schreef klopt ook. Oud politiehonden zijn vaak herdershonden, en ik heb ook verhalen gehoord over oudere herdershonden die hun eigen baasje aanvielen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grappig hoor maar niet juist. tja...de min moet toegelicht worden)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij een fijne avond hebt met het uitdelen van minnen, heb ik daar vrede mee hoor. Bedankt voor je eerlijkheid in ieder geval. Prettige avond verder!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn fijne avond wordt niet bepaald door het uitdelen van minnen, maar om leuke en goede antwoorden.
De pest is als je de min toelicht, dat je een hele discussie krijgt! Maar ik wens je ook een hele fijne avond nog, en bedankt voor je plus over de hondenpoep:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan. Ik heb overigens geen discussie gestart over de juistheid van jouw antwoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat klopt, ik bedoel eigenlijk de algemeenheid van het minnen.
amc
13 jaar geleden
Klopt met dat aanvallen. Een herdershond zal altijd proberen als jonge hond vooral, waar de grenzen liggen. Wie de baas is , hij of zijn baasje. Het zijn dan net pubers, kijken hoever ze kunnen gaan. Als je ze dan als baas goed op hun nummer zet door hard in te grijpen, is het vaak voorbij. dan weten ze wie de baas is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 grtz dreamQ
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thank you darling!

Andere antwoorden (8)

Ha, die Barcelonaman;

Als je zeker weet dat jij die hond goed de baas kunt zou ik niet weten waarom niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt eraan of je gewent bent met honden om t gaan. Deze honden zijn getraind en moeten dus wel strak gehouden worden
13 jaar geleden
Oud gediende herders hebben vaak een kronkel in hun koppie.
Wij hadden een getrainde Duitse herder die gewoon mensen aanviel die te snel langs liepen. Het beestje dacht nog steeds dat hij boeven moest vangen.
Als je het doet wees dan zeker dat je nooit perongeluk een commando roept zoals attack of stellen.
Als iemand in huis iets hoorde en dan hard op zei WAT WAS DAT werd die hond helemaal gek. Heb je geen jongen kinderen in huis en ga je 4 keer per dag uitgebreid aangelijnt met hem lopen moet het goed komen. Anders zou ik er niet aan beginnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een oude politiehond hoort eigenlijk niet afgedankt en herplaatst te worden : hij heeft zijn hele werkzame leven opgetrokken met één handler, dus die band is enorm hecht en intens. Vaak nemen de agenten de oud-geworden honden als huishond in huis, terwijl ze met een nieuwe hond gaan werken, en ik heb nog nooit gehoord, dat er iets in zo'n gezin niet goed zou zijn gegaan met de oudere hond.

Je zult, om de handler te vervangen, enorm veel moeten werken met de hond, om de band enigszins te vervangen en jouw band ook hechter te maken. Dit zijn geen doorsnee gezinshonden, dus je zult je een beetje moeten inlezen over politiehondentraining, zodat je weet, wat de hond allemaal geleerd heeft en kan, en jij in aansluiting daarop zinvol met hem kunt trainen - misschien een spoorzoekcursus, of iets, waarbij hij toch iets nieuws blijft leren, rekening houdend met zijn wat hogere leeftijd.

Maar als je daar op voorbereid bent, zou ik geen enkele reden zien, waarom je hem niet een goed huis zou bieden na een leven in politiekennels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is best verantwoord, als je goed met honden kunt omgaan. Er is een maar aan, meestal hebben ze een kale plek op hun rug, waar het zwaailicht heeft gezeten, en die krijg je slecht weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ze op de goede manier getraind zijn en als ze de (nieuwe) baas en zijn roedel hebben geaccepteerd als baas, dan is er geen enkel probleem. integendeel. dan gebruiken ze hun skills om het nieuwe roedel te verdedigen als dat zo uitkomt. ik zou dan ook meer beducht zijn voor bezoekers en vooral vreemden dan voor het eigen gezin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is zo dat 90% van de politiehonden Duitse herders zijn. Dit zijn intelligente, enthousiaste honden die goed leren, graag werken en heel loyaal/aanhankelijk zijn aan hun baas. Het karakter van een Duitse herder blijft echter altijd onbetrouwbaar. Ze hebben nl. een nare karaktertrek, als ze onverhoeds aanvallen doen ze dit van achteren. Nu wordt een politiehond regelmatig gekeurd en hierbij wordt vooral gecheckt of ze bij een 'schijnstelling' goed reageren. Hierbij rent de 'verdachte' weg, de hond gaat er na bevel achteraan en zodra de verdachte stilstaat, zich omdraait en aangeeft zich over te geven, moet de hond ogenblikkelijk stil blijven staan en verdere commando`s afwachten. Wanneer de hond hier niet goed op reageert wordt hij al afgeschreven. Het is dan een ongeleid wapen. Bij een pistool kan je nl. zelf bepalen of je de trekker overhaalt, maar een hond heb je dan niet in de hand. Politiehonden die een baas hebben gehad die zelf kinderen had, zijn ook als huisdier opgevoed en de kinderen ook zodanig dat ze het dier niet met gewone huisdierregeltjes mogen aanpakken, dus met restricties! Maar een politiehond die niet aan kinderen gewend is, zou ik persoonlijk, zeker als ik kleine kinderen in huis had, niet in mijn gezin opnemen en zeker niet wanneer de hond een herder zou zijn.
Zijn er geen kleine kinderen, heb je een goed overwicht op de hond zodat hij je als leider accepteert en heb je heel veel tijd om met hem uit te gaan, want ze moeten flink uitgelaten worden, dan zou het pas veranrwoord zijn zo`n hond als huisdier te nemen.

Toegevoegd na 6 uur:
het is zelfs zo. dat wanneer zo`n hond niet door de test heen komt hij afgemaakt wordt als zijn baas hem niet als huisdier wil. Gaat zo`n hond met pensioen is de eerste optie; zijn baas, om verder als huisdier zijn leven te slijten, wil die baas niet, dan kijken ze eerst onder andere hondengeleiders in het korps en mocht je als 'gewoon particulier'zo`n hond willen krijg je hem niet mee zonder getest te zijn en die tests zijn niet gemakkelijk!
amc
13 jaar geleden
Heb er zelf jarenlang één gehad, je moet consistent blijven, het is en blijft een wapen, bij een mechelaar is het altijd vast is vast.