Waarom knaagt mijn hamster aan d'r kooi?

Ik heb sinds kort een hamster.
Maar ik kan geen oog dichtdoen `s nachts/`s avonds.
Ze knaagt de hele tijd aan de kooi..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.9K

Antwoorden (11)

Dan moet je haar een knaagsteen geven. Die is te vinden in elke dierenwinkel. Dan kan ze daar op knagen. Ook een radje wil wel helpen. Moet je er alleen wel op letten dat die geen herrie maakt als 'ie draait, wat bij ons thuis dus wel het geval was...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een hamster is een nachtdier, dus daar moet je sowieso rekening mee houden... En hamster knagen graag omdat hun tanden anders te lang worden. Net als onze nagels groeien de tanden van een hamster altijd door. Geef ze voldoende knaagblokjes of voer waarin iets dergelijks verwerkt zit, dat zal een hoop schelen! Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hamster is een stereotiep gedrag "traliebijten" aan het ontwikkelen. Dit is een bewegingen die almaar worden herhaald, wat wijst op verveling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om de tanden kort te houden ( net als een konijn )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou ik ook doen als ik in een kooitje zat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juistem
Als het schemerig of donker is gaat de hamster normaal op pad. Een opgesloten hamster zal dan ook op dit tijdstip fanatiek beginnen te bewegen in bijvoorbeeld een rad.
Knagen aan de kooi doet het beestje omdat hij denkt dat hij daardoor naar buiten kan kruipen.

Het knagen aan de tralies kun je grotendeels voorkomen door een knaagsteen aan te schaffen. Ook kun je de binnenzijde van de kooi bedekken met een stuk karton. Zorg wel dat je wat ventilatiegaten in het karton maakt zodat het beestje niet stikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, de tandjes die af moeten slijten, dat is het antwoord.
Om geen last meer te hebben van het knagen aan de tralies, zou je het hokje ook open kunnen laten, dat hebben wij een keer per ongeluk gedaan...

's morgens kun je dan leuk verstoppertje gaan spelen met je hamster. Als je mazzel hebt, dan vind je hem nog levend naast enkele half doorgeknaagde electriciteitsdraden, waar hij net de nuldraad gemist had (had hij die wel geraakt, dan had hij vast nooit meer aan de kooi geknaagd).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was een hamster niet een knaagdier?

Een knaagsteentje doet wonderen hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
's Nachts komt een hamster helemaal tot leven.
Ik heb er zelf ooit een cadeau gedaan.
Een grote wortel is ook prima om te knagen.
(Oordopjes nemen veel herrie weg.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoi
hamsters vervelen zich snel en hun tanden stoppen niet met groeien, mooie combi is kooi bijten, geef hem een knaagsteen en een renrat en je hamster is weer gelukkig.

x
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je zegt het zelf al: je stopt dr in een kooi ze wil dr uit...wat denk je zelf? denk je hamsters(lees dieren) geboren zijn om in een kooi te doen? sorry...ik heb ook een hamster gehad ..heb haar vrij gelaten ...omdat je dieren niet in kooien moet stoppen, sorry dit is heel kort door de bocht maar in mijn ogen de enige logische verklaring...