heb een kip van een jaar die nog nooit een ei heeft gelegd, en nu sinds april heb ik er 3 kuikens bij en die leggen ook niet. wat doe ik niet goed.

ze hebben een goed en schoon hok, vrije uitloop en krijgen legkorrel , graan en grit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het zijn toch geen vermomde hanen he.

Antwoorden (2)

Voer je veel graan? Als je nl te veel graan voert worden ze te dik en dan leggen ze niet.
Het belangrijkste voor de leg zijn legkorrels en grit/maagkiezel/schelpen
Aponi
13 jaar geleden
Ze kunnen last hebben van (bloed)luis, wormen, etc. Onderzoek je kippen eens hierop. Op onderstaand forum kan je het ook eens proberen voor advies.