Hoe kan het dat mijn hond maar blijft stinken

De vacht van mijn hond blijft stinken (al zeker 2 maanden)Heb hem al medere keren gewassen maar het blijft.
Het is geen natte honden lucht of zo maar sterker.
Als je binnen komt ruik je het nu ook.
De vacht verzorging is niet veranderd hij is 3jaar en heb dat altijd het zelfde gedaan NOOIT rook je de hond
Hij heeft nu ook een hotspot
Wat kan het zijn Wat zal een oplossing kunnen zijn

Toegevoegd na 19 minuten:
had aan gegeven dat ik de de afgelopen 2 maanden medere keren had gewassen dit is nu 3x normaal hooguit 3x per jaar
Voor de hotspot word hij al behandeld
Zijn oren en anaalklieren zijn ook in orde eigelijk is hij gezond op de lucht na die zijn vacht draagt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

De hond van mijn zusje (2 jarig gesteriliseerd teefje) heeft hier ook erge last van, en volgens haar dierenarts heeft het met 2 dingen te maken : hormonen, en het feit, dat de hond met grote voorliefde in elke plas die ze tegenkomt, gaat liggen, en dus altijd vochtige oksels en liezen heeft na de wandelingen. Volgens de dierenarts zal het nu snel afgelopen zijn met de stank : heeft met de zomertemperaturen te maken. Ze heeft een speciale shampoo gekregen, waar de hond iedere week, vooral op die plekken, mee gewassen moet worden.
Lang niet iedere hond heeft er last van, maar jij (en m'n zus) moeten dus nog even doorbijten, dan is het weer voorbij voor een jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als ik jou was zou ik naar de dierenarts gaan. De hotspot kan het ook zijn. Ook een reden kan zijn, zijn anaalklieren.
In iedergeval wat het ook kan zijn, Laat het je dierenarts bepalen. Een hotspot moet zowiezo behandeld worden.
Ps: Laat hem ook naar de oren kijken, dat kan ook een geur geven.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik lees dat je, je hond veel wast. Dit is heel slecht voor de hondenhuid. Doe dit alleen als hij echt heel vies is geworden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef je hond een paar knoflook capsules. Dit reinigt de ingewanden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem geen risico!

FF langs de dierenarts!

Penetrante geur duid op een bacterie! Maar hoeft niet kwaadaardig te zijn!

Een hotspot bij honden ontstaat door huid irritatie of een huid allergie kan zijn door klitten, teken ,vlooien, etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien RUIKT de hond gewoon naar HOND.
Honden ruiken anders dan mensen. Misschien is dat het gene wat je stoort..
En als het gebit niet goed is kan het wel ruiken.. ja en dat vinden sommigen weer stinken.