Mijn katten staan sinds kort op voet van oorlog om het logeerhokje, wat kan ik hier aan doen?

Ze zijn altijd beste vriendjes geweest, maar sinds we een logeerkat hebben gehad in een mini-kippenhokje met ren ervoor, vechten ze om wie er nu in dat hokje mag liggen. Eigenlijk was het de bedoeling om onze 3 kippen en haan weer in dat hokje met uitloopren te doen, maar de katten zijn nu zo verliefd op dat hokje om in te slapen, dat we de kippen maar in de oude voliere laten zitten, de ren ervoor weg hebben gehaald, en het hokje aan de katten hebben gegeven.

Maar ze vechten nu steeds heel erg, en jagen elkaar uit het hokje, terwijl er ruimte genoeg is voor hun allebei, want het hokje heeft twee etages, boven stro, en onder een dik kussen waar ze altijd al wèl gezamelijk op lagen!

Wat te doen? Hokje helemaal maar voor ze afsluiten, of toch een manier vinden om ze samen hun plekje in het hokje te laten vinden? Maar hoe dan?

Toegevoegd na 6 minuten:
De foto lijkt/leek trouwens aandoenlijker dan het nu is. Ze hebben zich nu echt allebei dat hokje toegeeïgend en vechten erom op haast leven en dood. :-/

Toegevoegd na 17 uur:
Het lijkt erop dat ze het inmiddels eens zijn geworden...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

vechten ze alleen in dat hok, of ook elders?
als het alleen in het hok is, zou het wel eens zo kunnen zijn, dat ze nerveus worden van de geur van de logee, die ze ongetwijfeld nog heel goed ruiken.
ik zou het hok eens lekker soppen met water met een scheut chloor :)
laten drogen, en de katten weer toegang geven.
succes!
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi Rieneke, we hebben het hokje wel uitgeruimd en met stoffer en blik uitgeveegd. Toen weer nieuw hooi er bovenin, en hun kussen onderin. Het leek ons eigenlijk eerst een leuk hokje voor hun erbij, maar wij hadden nooit gedacht dat het nog zo serieus voor ze zou worden :-/ Verder zijn ze helemaal niet zo vechterig. De oudste loopt wel vaker weg van de jongste (foto), maar dat komt omdat ze allebei twee heel verschilldende karakters hebben. De oudste was ook heel bang voor de logeerkat en moest er niets van weten. Des te raarder voor ons dat ie nu zo met de jongste om dat hokje gaat vechten want dat is helemaal niks voor hem.
Rieneke1
13 jaar geleden
met uitvegen haal je de geur niet weg, en die is blijkbaar enorm enerverend.
ik zou echt gaan soppen met een scheut chloor, en het kussen in de wasmachine stoppen.
chloor vinden ze heerlijk, en leidt ze hopelijk af van elkaar, zodat ze beiden genieten. je ziet helaas wel vaker dat een logeerkat de verhoudingen op scherp stelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zal het morgen eens proberen, want ik heb er ook best wel schik in dat ze zo dol zijn op dat hokje, maar het moet niet uitlopen op ruzie want dat hebben ze nooit echt gehad. Ik laat nog even weten.
Rieneke1
13 jaar geleden
ja graag, ik ben benieuwd :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi Rieneke, ik ben er door de onophoudelijke regen nog niet aan toe gekomen om het hokje uit te boenen, maar het lijkt er zowaar op dat ze het met elkaar eens zijn geworden :-) (zie foto bij bewerking). Wat een maffe beesten toch of niet. Als we het hokje speciaal voor hun hadden aangeschafd dan hadden ze er waarschijnlijk met geen mogelijkheid in willen liggen :-/ Eigenwijze brobbels *zucht*.
Rieneke1
13 jaar geleden
hahaha mormels zijn het! :))
fijn dat ze de strijdbijl hebben begraven, scheelt jou weer sopwerk!
De kippen terugplaatsen in de oude situatie.
(met kippenren)

De voliere gebruiken voor vogels.

Katten in hun mand.

Anders krijgen we later de vraag over de kippen

waarom die kaal worden of geen eieren leggen.

Kiezen of delen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan je bovenin niet ook een kussen neerleggen? Ik zou voor de kippen wel weer een hokje neerzetten. Het is leuk dat de katten een plekje hebben gevonden, maar de kippen hebben ook de ruimte nodig en plekjes om te verstoppen, eieren te leggen etc.