wat te doen als je een puppy hebt gekocht en het blijkt dat je het beestje moet lapen inslapen .?

het gaat niet over mij , maar mijn buurvrouw , ze heeft hem gekocht van ...hou je vast ...Martin Gaus zijn fokkerij ... maar zij willen van niks meer weten , we hebben het over nierfalen en een keur aan aangeboren afwijkingen ......wat te doen ... pers,dierenbescherming ??
help deze oude dame aub , op een nette manier , mijn eerste oplossing was ook ...we gaan even langs ... maar deze dame is te netjes hiervoor ....... maar ik vind het echt niet kunnen

Toegevoegd na 48 seconden:
LATEN INSLAPEN ...... was de emotie

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Probeer een verklaring te krijgen van de dierenarts waarin staat wat het diertje mankeert. En dan nogmaals contact opnemen met Gaus.

Weet niet of het hondje een stamboom heeft. Want dan kan je, als je geen reactie krijgt, ook nog met het stamboek contact opnemen
Aponi
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Inruilen voor een ander hondje.
Of ze moeten de operatie betalen,
Als het hondje nog te genezen is.

Ik wens jullie veel suc6!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onmiddellijk dierenbescherming inschakelen. Doe dat via de dierenarts. Natuurlijk ook geld terug vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Help de buurvrouw door kontakt op te nemen met de Martin Gaus fokkerij. Vraag gewoon wat ze denken hieraan te doen en wat de eventuele tegemoetkomingen zijn. Werken ze hier niet aan mee dan zou ik ze vertellen dat ik dan kontakt opneem met een tv. programma of de krant foto's laat maken van het beestje met een tekst erbij. Ik ben benieuwd hoe ze dan reageren.
Let op, wel beleefd blijven ook al kook je van woede!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou kontakt opnemen met het hoofdkantoor van M. Gaus. Want er zijn volgens mij door heel Nederland vestigingen oid. Het beste is m.i. dit via de mail te doen zodat je de reactie op papier hebt. Ik zou wel even de andere kant van het verhaal aanhoren, je weet maar nooit....Want het kan best wel zijn dat het hoofdkantoor totaal niet op de hoogte is van dit verhaal. Natuurlijk zou het niet zo mogen zijn dat een vestiging met de naam M Gaus zo iets doet. Maar misschien dat iemand wel illegaal deze naam gebruikt.... Want ik denk niet dat MG zo in de krant wil komen. Want dat is de meest slecht reclame die je maar kunt wensen. En stel voor dat dit niets te maken heeft met MG en er worden wel negatieve info naar buiten gebracht dan kun je wachten op een rechtzaak..Ik wens jouw buurvrouw veel sterkte toe! Wat is het voor een ras?? Misschien kontakt opnemen met de rasvereniging?? Wellicht dat daar wat meer info te vinden is? Succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze nachtmerrie kent slechts verliezers.

Emotioneel niet te behappen en te beschrijven.

Dus richt ik mijn antwoord op het juridische aspect.
De dierenarts heeft ernstige verborgen defecten vastgesteld.
Voor de wet ie een dier een voorwerp (ik krijg het haast ook niet uit mijn strot maar dat is de wet).
De leverancier heeft iets geleverd wat niet aan de redelijke verwachtingen voldoet en dus de gebruigsverwachting niet kan vervullen (dit zijn allemaal wettelijke omschrijvingen waar ik qua verwoording niets aan kan doen).
Buurvrouw zal de koop moeten ontbinden , de extra dierenartskosten zijn wettelijk voor rekening leverancier.

Nu komt het zo mogelijk nog vervelender gedeelte.
Heeft buurvrouw in alle opzichten goed voor het diertje gezorgd, waren bepaalde gebreken al zichtbaar bij de koop en zijn de defecten verwijtbaar aan het adres van de verkoper.

Het ergste is da dergelijke fokkerijen goede advocaten kunnen betalen die alles om pogen te keren.
Via bevriende dierenartsen kan de Gausfokkerij mogelijk gelikte gezondheidsverklaringen verstrekken.
Dus moet dan buurvrouw bewijzen dat het aangeboren en/of erfelijke defecten zijn die ze niet vast heeft kunnen laten stellen en daarmee de schade had kunnen beperken.

Met dit soort k.. redenirengen kan uw buurvrouw nog meer leed te doorstaan krijgen.
Wij zijn zelf hondenfokkers en hebben ook meegemaakt dat verborgen defecten later naar boven kwamen.
Met rasspecifieke medische testen kun je een deel invangen maar niet alles.

Het "defecte hondje hebben we gehouden en het heeft, ondanks ernstige ziekte bijna 14 jaar bij ons een GELUKKIG leven gehad.
Ik weet echter dat sommige fokkers buitengewoon onredelijk en gevoelloos te werk gaan.
Ik raad buurvrouw aan de hond niet zelf in te laten slapen, ze kan het diertje dan niet meer terug leveren en dat zal dan tegen haar gebruikt worden.
Ze zal het hondje teug moeten geven en de koop ongedaan moeten maken.
Anders kost het haar naast alle ellende en verdriet ook nog eens al haar rechten.

In je hart wil je daar als dierenliefhebber niet aan, je hebt de neiging om zo een lief ziek diertje te verzorgen waar en hoe mogelijk in plaats van het teruggeven aan die K.......... .

Met je hart kom je er niet uit, dus poog haar te helpen verstandige beslissingen te nemen, laat haar indien mogelijk DAS of een advocaat in de arm nemen.
Kon ik maar iets zeggen on te troosten......
veel sterkte.

Toegevoegd na 3 minuten:
Dit is een persoonlijke mening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inslapen? Een puppy? Die had dus eigenlijk nooit geboren mogen worden...zoveel afwijkingen dat beestje heeft.
Gaus zou beter moeten weten. Al heeft hij de medische kennis niet in pacht...dan een arts die zijn verantwoording neemt in deze! Is er nog iets te doen aan dat beestje?
Operatie of medicijnen? Zoja...laten doen en alles verhalen op Gaus! Desnoods met advokaat. En sbs 6 bellen of hart van nederland...de pers opzoeken want DIT is te triest voor woorden gewoon! Een oude hond...zeg ik alla maar een pup? Dat is onmenselijk van de mens zelf!
En ondierlijk voor het diertje!
En dit is en kan NOOIT de bedoeling zijn van ....dieren fokken!!! Anders zou het alleen maar ...om het GELD verdienen gaan... en niet meer om de gezondheid van de diertjes!
DAT IS EEN GROTE ZONDE!
Hebben jullie een gezondheids verklaring mee gekregen van dit diertje? Een paspoort met zijn geboorte datum...zijn lichamelijke toestand erin vermeld?
Dan kun je daar mee verder komen...
Je MOET er iets mee doen....ook al zou het te laat zijn voor dit hondje...dan OM te VOORKOMEN!
Dit mag en kan gewoon NIET, punt.
Sterkte en vreselijk hoor, zo'n situatie.
Daar vraagt toch NIEMAND om....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is te erg voor woorden
Ik heb zelf in het veleden herders gefokt en bij de verkoop kreeg iedereen een contract
Hierin konden ze lezen dat bv in dit geval van jouw buurvrouw je recht hebt om het hondje terug te brengen en geld terug of een nieuwe pup
Weet niet of ze in het bezit is van een contract
maar lees die dan ff na en zorg voor een goede verklaring van de dierenarts
Ze staat zeker in haar recht ze heeft een ondeugdelijk (product) in dit geval een hondje gekocht
suxses