waaraan merk ik dat een hond suikerziekte heeft

ik heb een duitse herder teef van 9 jaar, ze wil maar steeds binnenzitten, maar daar krijgt ze huidproblemen van, en ze drinkt de laatste tijd veel water, wandelen doet ze wel graag

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

Zoals al gezegd:
Meer plassen en meer drinken. Meer gaan eten maar uiteindelijk toch magerder worden. Na een tijdje ook misselijk, braken en een vieze (acetonachtige) geur uit d'r bek.

Als je vermoed dat er iets mis is. Liever een keer teveel naar de dierenarts.

Meer drinken kan ook op een virusinfectie duiden of nierproblemen.
Aponi
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het was toch een virusinfectie

Andere antwoorden (4)

Eigenlijk dezelfde verschijnselen als een mens. Als een hond veel drinkt en veel plast. Veel jeuk heeft zijn dat alarm verschijnselen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door naar een dierenarts te gaan,kom je daar het best achter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uw huisdier lijdt aan suikerziekte. Deze ziekte wordt veroorzaakt doordat de alvleesklier niet meer in staat is het hormoon insuline te maken. Deze insuline zorgt ervoor dat suikers, die o.a. met de voeding binnenkomen, omgezet worden in stoffen voor de energievoorziening. Wanneer in het lichaam geen of te weinig insuline wordt aangemaakt, stijgt het bloedsuikergehalte. Dit heeft o.a. tot gevolg dat het dier een hongergevoel krijgt, aanvankelijk meer gaat eten en daardoor soms dikker wordt maar later toch vermagert.
Ook zorgt het hoge bloedsuikergehalte ervoor dat onvoldoende vocht in het lichaam wordt vastgehouden. Dit heeft weer tot gevolg dat uw huisdier zeer veel gaat plassen. Om dit vochtverlies aan te vullen gaat hij/zij zeer veel drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het was volgens mij nog maar de vraag of het wel/niet suikerziekte is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad.
door op deze manier te knippen/plakken lijkt het net alsof je al zeker weet dat uw hond suiker heeft
De gegeven antwoorden zijn juist,
combinatie veel drinken en plassen en het insulineverhaal, helemaal juist.
WAT ik wil toevoegen , ga er SNEL mee naar de dierenarts.

Voordat de suikerziekte vastgesteld is en dus onbehandeld blijft, gaat je hond HARD achteruit wanneer het suikerziekte blijkt te zijn , wat waarschijnlijk is.

Wacht geen 6 dagen antwoorden af, je hond kan dan weer een stuk gezondheid en kracht inboeten die meestal blijvend is. Het is verkeerde zuinigheid NIET door te pakken.
Vooral de ogen en de nieren lopen een hoop schade op die meestal permanent is.
Doorbloedingsproblemen ondermijnen de vitale organen en zorgen er voor dat je hond steeds zwakker wordt, de complicaties brengen dan ook nog eens onnodige extra kosten met zich mee.

Eenmaal ingesteld is het met tabletjes of spuitjes en dieet goed te beheersen en heb je nog een poos een vrolijke hond die kan genieten van het leven.

Er kan een andere oorzaak achter zitten, maar het is belangrijk om ook dat uit te zoeken, je wilt immers graag goed voor je hond zorgen!!