Proeven kippen wel wat ze eten?

Zojuist was ik in de keuken met het eten bezig en had een citroen uitgeperst. Een van de kippen stond voor de keukendeur op zoek naar iets lekkers ;)

Ik deed een beetje van het vruchtvlees van de citroen op mijn vinger en tot mijn verbazing vond ze het heerlijk.

Ik heb het bakje buiten neergezet en ze hebben er van gesmuld.

Proeven kippen wel zoals wij? Citroen is toch behoorlijk zuur, maar het ging er in als koek.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

dieren hebben niet altijd dezelfde smaakpapillen als mensen, en in dezelfde verhouding.
zo hebben katten nauwelijks smaakpapillen voor zoet en zuur, dus dit zou maar zo bij kippen ook het geval kunnen zijn.
Rieneke1
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Kippen zijn echte omnivoren. Ze eten alles op, (nou bijna alles)wat ze voor de snavel komt,maar ze hebben wel voorkeuren,daaruit zou je kunnen concluderen,dat ze wel iets proeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu woon ik in een flat, maar eerder in een huis en gaf dan de kippen van de buren eten als ze met vakantie waren (die buren natuurlijk, niet die kippen ;-) ) De laatste keer dat ik het deed hadden ze juist kuikens en als ik mijn arm dan uitstrekte sprongen ze er, hup, op. Vond ik hartstikke leuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Euqinom, trouwens andermans kippe verorberen is ook lang niet gek!
@ Zondag, Boek al binnen? Ik heb er daar ook één gevonden,het is onderweg.
Een kip slikt alles heel door, en in zijn krop verzamelt hij steentjes om het vervolgens fijn te malen. Dan is het niet zo vreemd dat die kip niet zoveel proeft, wellicht proeft hij gewoon helemaal niets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien vond ze de structuur erg prettig en merkt ze niet zoveel van het zuur?