Onze kater heeft een zwart plekje bij haar nagel en loopt een beetje moeilijk. Kunnen wij daar zelf wat aan doen?

Ik zal heel eerlijk zeggen dat de dierenartskosten de laatste tijd een beetje de pan uitrijzen hier, en als we er eerst zelf wat aan kunnen proberen te doen, dan graag.

Een mens kan dan nog een poosje in soda-water ofzo, maar dat zie ik een kat ook zo niet doen.

Als het niet anders kan dan wordt er morgen gewoon gebeld hoor, ook geen probleem, maar als we zelf eerst nog wat kunnen proberen dan doe ik dat uiteraard liever.

Het zit meer op zijn 'teenkussentje' ,als dat al een goed woord is, maar hoop dat het te begrijpen is zo.

Toegevoegd na 1 minuut:
Evt kunnen we morgen even een foto maken ervan...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (4)

misschien bezeerd, en nu een bloeduitstortinkje daar?
ik gis ook maar wat hoor.
sommige zaken zijn geen spoed, en lossen zich soms vanzelf op.
ik zou het gedurende het weekend aankijken, en zo nodig maandag naar de dierenarts gaan.
Rieneke1
13 jaar geleden
Je moet even kijken of het dik of warm is want dan zit er een ontsteking. En of het plekje stuk is. Het klinkt alsof de nagel door iets beschadigd is.

Je kan het even uitwassen met betadine scrub. Dat ontsmet in ieder geval. Als dat lukt natuurlijk :-). Wat scrub op een watje of sponsje doen en de plek zo uitwassen, hoef je het pootje niet in het water onder te dompelen.

Maar mocht het niet snel overgaan en de kater blijft moeilijk lopen toch even langs de dierenarts. Als het nl wel wat ernstiger is lopen de dierenarts kosten nog hoger op als je te lang wacht.
Aponi
13 jaar geleden
Is het geen korstje van een wondje op dat kussentje?
De vechtjas hier heeft weleens iets uitgehaald waardoor hij thuiskwam met een soort haal in het teenkussentje en een wond aan de nagelrand , alsof de nagel te ver uitgetrokken was geweest.
Ik heb het even aangekeken, hij hinkte wel een beetje maar hij poetste er ook zelf flink aan en een paar dagen later was het een stuk minder.
Als de plek niet groter wordt, er geen tekenen van ontsteking zijn en de kat zich verder normaal gedraagt, zou ik even afwachten.
Zodra er wel tekenen van een ontsteking zijn even de d.a. bellen en overleggen wat je het beste kunt doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het een wondje of korstje is zou je het pootje in biotex groen of soda kunnen weken hoor. dat kan geen kwaad. wel goed naspoelen. anders wat honingzalf of calendulan er op.
Als hij kreupel blijft lopen zul je toch echt ff naar de dierenarts moeten. ook als hij verder ziek lijkt of het pootje dik is zou ik toch naar de dierenarts gaan. Misschien kun je gespreid betalen.

Toegevoegd na 1 minuut:
ik zie dat het een poes is dus waar ik hij typ bedoel ik zij.