Hoe kom ik van luizen af????

Bij m'n hond heb ik een paar luizen gevonden. Ik spuit netjes om de drie maanden frontline in zijn nek. Heb alles gestofzogen. Weten jullie hoe je er van af komt?

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik bedoel vlooien!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (9)

Als je Frontline Combo gebruikt: dat moet elke 8 weken.
Controleer de gebruiksaanwijzing even voor de juiste periodes.
Je kunt ook een spray kopen om de mand en andere ligplekken van de hond te sprayen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geef je hond wekelijks een teentje knoflook als die het lust en anders door zijn eten en je zult merken dat vlooien verleden tijd zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ivana
13 jaar geleden
Knoflook aan honden geven is niet meer juist. De wetenschap heeft sinds kort uitgevonden dat honden er bloedarmoede van kunnen krijgen. Het wordt dus ten sterkste ontraden. Ik zal je geen - geven, omdat je dit waarschijnlijk niet weet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
muts, wat een bizarre avatar heb jij...
ga maar eens naar de dierenarts en vraag maar eens een ander middel of merk want de beestjes zijn resistent aan het worden van frontline.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vlooien gaan helaas niet alleen op je hond zitten, maar ook op bijvoorbeeld de bekleding van de hondenmand. Misschien dat jullie hond op de bank mag, misschien dat jullie hond op bed mag liggen... misschien springen er nog wat vlooitjes rond en heb je 'plots' weer een plaag.

Je kunt van verschillende merken spuitbussen kopen waarmee je je huis vlo-vrij kunt krijgen. Je moet dan even flink stofzuigen en indien mogelijk dweilen en vervolgens langs alle naden en hoeken even sprayen. Dat moet dan inwerken met gesloten ramen en na een klein uurtje (staat op de verpakking) kun je alles luchten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ivana
13 jaar geleden
Vervolgens na 10-14 dagen het hele ritueel herhalen. Dan komen de nog achtergebleven eitjes uit.
De hondenvlo is nagenoeg uitgestorven. Het zijn voornamelijk kattenvlooien die bij honden terecht komen. Mocht je dus ook een kat in huis hebben, behandel die dan mee. Zij zijn de veroorzaker van het leed.

Eenmaal in de drie maanden behandelen is dus duidelijk te weinig. Bovendien is door de grote hitte en de broeierige temperatuur de vlooienplaag dit jaar veel groter dan andere jaren.
Ivana
13 jaar geleden
Ik gebruik al 2 jaar geen frontline meer omdat ik bij mijn honden en katten, ondanks regelmatig gebruik, vlooien bleef vinden.
Ben nu overgestapt op stronghold. Bevalt prima. Heb hier 7 katten en 2 honden en vind geen vlooien meer. Ook niet tijdens deze hete periode.

Denk dat je het eens met een ander middel moet proberen
Aponi
13 jaar geleden
Het beste kan je even contact opnemen met je dierenarts en vragen wat je het beste kan gebruiken. Ik heb zelf Stronghold gebruikt, maar ook Frontline. Ik heb maar zelden een vlo gezien, maar vergeet niet om ook de omgeving te behandelen. Vlooien eten alleen op de gastheer, daarna gaan ze een plekje in huis opzoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
IK heb 2 honden en alleen aan het begin van het warme seizoen behandel ik ze met Frontline.. Ze hebben geen enkele vlo gehad afgelopen zomer. TE VAAK Frontline is niet aan te bevelen... Je maakt de vlooien resistent.
Dierenartsen zijn ook ANTI Frontline.
En... de 2 border collies van de buren krijgen alleen een vlooienbandje van de Action om.. ook nooit geen vlooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Luizenkam kopen of speciale luizenshampoo.