Wat kun je doen tegen huisdierengeurtjes in huis?

Logisch vervolg op mijn voorgaande vraag. Luchten doen we al, want onze 4 bovenlichtjes staan zomer en winter open. Maskeren met parfumdingen oid vindt ik ook geen optie want dat vindt ik alleen maar viezer ruiken zo door elkaar heen :-/

Wat kan je er nog meer aan doen dan vaak stofzuigen, afnemen, en dweilen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.2K
Rieneke1
13 jaar geleden
ik begin iedere stofzuigbeurt met het opzuigen van wat waspoeder, dan ruikt je huis heerlijk fris na het zuigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een goei tip rieneke!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goeie
Rieneke1
13 jaar geleden
dankje :)

Antwoorden (11)

Je huisdieren het huis uit doen helpt vaak goed heb ik begrepen.

Daarnaast natuurlijk de dieren 'eigen' doeken geven welke vaak gewassen worden, voedsel luchtdicht verpakken & de dieren niet het hele uitkaten gebruiken, maar alleen de ruimtes die je nat kan reinigen.

Uiteraard zijn niet alle oplossingen wensleijk..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bakjes soda neerzetten her en der. Wel op plekken waar de dieren niet bij kunnen.
En soms ruiken ze gewoon echt, daar doe je niet veel aan :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik iets wat deze geur kan neutraliseren. Maar dat heeft ook weer een geur. Ik gebruik allesreiniger met of een scheutje citroen of (schoonmaak) azijn of dethol. Dat gebruik ik natuurlijk niet voor alle voorwerpen maar voor mijn vloeren wel. Een sopje van groene zeep doet ook wonderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Huisdieren tijdig in bad doen. (trimsalon oid)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
EcoPet geur&vlekweg gebruiken.

Lees alles hierover op onderstaande site:

http://www.hondenplaza.nl/page/Hondengeurtjes_verwijderen.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben je reclame aan het maken of heb je het zelf geprobeerd en ben je er enthousiast over?
ik dweil mijn vloer tegenwoordig met wasverzachter wat heerlijk ruikt en ik heb zon olieding, je kent ze vast, een waxinelichtje onderop en bovenin water met wat druppels geurolie.
zo ruik ik me herder niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een heuse luchtreiniger aangeschaft. Was eigenlijk voor het roken in huis gedaan, maar prettige bijwerking is dat alle geuren verdwijnen. Aanrader: http://www.kieskeurig.nl/luchtreiniger
Ik zal maar niet voor éen merk reclame maken, dus kies zelf maar.
Ik heb geen moment spijt van gehad, 2 honden en 1 kat plus 2 rokers in huis, en mijn dochter met een fijne neus moet toegeven, dat ze niets meer ruikt ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf een langharige en kortharige hond en 2 katten. Ik heb in de stofzuiger altijd van die geurstaafjes. Maar ik moet erbij zeggen dat ik een hypo-allergene stofzuiger heb zonder zak en qua geur scheelt dat ook al heel veel. Ik dweil ook met dethol en ieder weekend worden alle dekentjes gewassen. Als ze nat zijn geworden van de regen, mogen ze niet de woonkamer in, die reuk trekt zo in het karpet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pas op met het werken met geurtjes. Dieren kunnen heel goed ruiken, dus een geurkaarsje kan voor hen al ruiken alsof ze in de ICI Paris XL lopen. Dat is geen pretje voor hun gevoelige neus.

Wat je wel kan doen:
- Stofzuiger aanschaffen met Hepa filter
- Dagelijks stofzuigen en dweilen
- Stalfris gebruiken om te dweilen (geeft ook een geurtje af, maar is niet onprettig voor dieren)
- Luchtreiniger aanschaffen
- Zet regelmatig een bloemetje neer, natuurlijke geuren zijn voor dieren prettiger dan synthetische
- Altijd zorgen voor ventilatie
- De dieren regelmatig borsteleren
- De dieren goede voeding geven

Toegevoegd na 3 uur:
Uh borsteleren is natuurlijk borstelen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schoonmaakazijn wil wel vieze geuren aborberen, een scheut in je dweilwater ruikt fris. Ook de allesreiniger op citroenbasis (citronella) ruikt heerlijk fris, deze verkopen ze bij dierenspeciaalzaken maar zijn daar wel 4x zo duur dan bij een gewone supermarkt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet maar eens (heel goedkoop maar doeltreffend) een bakje azijn op tafel neer....doet wonderen.
Bij het vloer dweilen ook een scheutje azijn door het water.