Waarom als mijn hamster in zijn loopbal loopt botst hij overal tegen aan?

Ik heb een hamster(mijn avatar) en als ik hem in zijn hamster loopbal stop rent hij in die bal tegen stoelen en muren aan.
Maar waarom doet hij dat?
Hij heeft toch ogen? toch botst hij overal tegen op.
Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Volgens mijn oud-huisgenote (studente biologie) kunnen hamsters niet bijster goed zien. Ze kunnen ook geen diepte zien. Dit verklaarde mij waarom mijn hamster destijds gezellig (door de kooi heen) neusje neusje met de kat van mijn huisgenoot aan het doen was.
Als ik hem op de tafel zette, liep hij ook gewoon rechtdoor bij het einde van de tafel, inderdaad, de diepte in.

De eerste keer dacht ik nog dat het per ongeluk was, de tweede keer kon ik hem nog net vangen, daarna heb ik maatregelen genomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Kan de hamster wel door die loopbal heen naar buiten kijken?

Als hij dat al kan, doet hij dat dan ook, of focusseert hij op de bal zelf?

Als hij al naar buiten kijkt, ziet hij de wereld dan niet vervormd?

Doe eens een kleine fotocamera in de bal en maak een foto, dan weet je wat je hamster zou kunnen zien.