een goed verzorgd konijn kan wel een jaar of 12 worden.
jammer genoeg halen de meeste konijnen dit niet, veel mensen laten het beestje hele dagen alleen, in de volle zon, in een klein hokje zitten.
Rieneke1
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Een tip: Als je het konijn oud wilt laten worden, geef het dan pas nadat ze een jaar oud zijn zaken als wortels ed, en dan vooral met mate. Een konijn eet droogvoer en hooi. Geef je te vlug iets anders, dan kun je er op wachten, ze gaan vroeg dood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe komt dat dan? In de natuur eten ze dat toch ook? Of gaan ze in de natuur ook altijd vroeger dood?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hier kun je vinden waarom: http://www.knabbeltuintje.nl/info_voeding.html
Het gemiddelde konijn wordt een jaar of zeven. Je hebt uitschieters naar boven.
Mijn konijntje, die helaas begin dit jaar overleden is, heeft bijna de 10 aangetikt.
Dit redt je uiteraard alleen met goede verzorging en ook vooral veel aandacht. Als je je konijn de hele dag maar zielig alleen laat wegkwijnen in zijn hokje en er één keer per dag wat eten en water bij zet, dan zullen ze waarschijnlijk minder oud worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
c+
Gemiddeld een jaar of 6, maar ligt ook aan de leefomstandigheden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn konijn werd twaalfeneenhalf. Volgens de dierenarts een uitzondering. Die sprak ook over gemiddeld 7 jaar.
Ivana
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
uitstekende verzorging denk ik, +
Mijn konijn is 13 jaar oud geworden. Was best bijzonder want het was een doorgefokt konijn en eigenlijk helemaal niet bestand tegen het weer in Nederland. Hij leefde buiten in een groot hok met een overdekte ren en een open ren. Elk jaar nieuw gras in de buitenren, zand in de binnenren (met ondergrondse gangen) en lekkere slaapplekjes in het binnenhok. Eerst zaten er ook nog kippen in, een vrouwtjes konijn en hun 6 kinderen. Helaas hebben de kinderen het niet gered (waren ernstig ziek) en is moeders jaren later overleden. Het mannetjes konijn is dus uiteindelijk 13 jaar oud geworden. Ik denk dat het komt doordat hij lekker konijn heeft kunnen zijn. Hij was niet tam, maar ik kijk liever naar een konijn dat zich gedraagt als konijn, dan de hele dag met het beest op schoot te zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
konijnen kunnen best oud worden (zo'n 10 tot 14 jaar).
wil je je konijn zo lang mogelijk in leven houden, zorg dan dat hij niets abnormaals eet (van ander eten kan het beestje diarree
krijgen, konijnen zijn voor stress en diaree extra gevoelig) en zorg er ook voor dat je het beestje niet teveel vervoerd en/of andere abnormale dingen doet (vanwege stress, want stress kan bij konijnen tot de dood lijden).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ons konijn is 13 jaar oud geworden, samen met een bejaarde cavia. Ze hoorden zo bij het gezin dat er bij het overlijden en begraven vele tranen vloeiden. Die schatjes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ongeveer 8-10 jaar