Zou er een soort streektaal bestaan tussen de dieren?

Vinkeniers schijnen daarvan overtuigd te zijn.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vink_%28vogel%29

Toegevoegd na 3 minuten:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vinkenzetting

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik ben daar van overtuigd.

Toegevoegd na 1 minuut:
Toen ik van Drenthe naar Noord-Brabant verhuisd ben, viel mij op dat de merels in NB ander fluiten dan in het noorden, en dan met name de startriedels.

Die hebben in het noorden een min of meer herkenbaar karakter. In Brabant ook, maar dan wel een ander.
13 jaar geleden
bij koolmezen en kauwen is hier onderzoek naar gedaan, en bleek dit het geval.
er is verschil in riedels en toonhoogte tussen vogels in verschillende gebieden, en ook fluiten stadsvogels harder.
Rieneke1
13 jaar geleden
Heb je de documentaire 'schoffies' gezien?
Die gaat over reigers in Amsterdam en in het wild.
Zowel in gedrag als in communicatie zijn ze geheel verschillend van elkaar.
Een 'stadse' reiger zal een 'dorpse' reiger niet kunnen begrijpen en omgekeerd.
Geweldige documentaire trouwens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
+ skusme.
is die docu ergens op internet te zien?
lijkt me zo leuk en interessant !