Hoe verhuizen postduiven?

Wij wonen sinds deze winter in een huis waar vroeger een duivenmelker zat. Onze schuur was dus tot vorig jaar een duivenhok. Nu komen er sinds deze week iedere dag duiven aanvliegen. Sommige vliegen de schuur binnen (als de deur of een van de ramen openstaat) en er heeft er al één in huis gezeten. De kinderen vinden het wel leuk, maar wij vragen ons af hoe lang dit gaat duren.
Is de duivenmelker zijn duiven nu aan het trainen? Om ze te leren waar ze echt moeten zijn, zodat de straks bij de wedstrijden goed vliegen?
Of leren die duiven het nooit, zijn de wedstrijden nu al bezig en zullen ze steeds bij ons blijven aanvliegen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
4.1K

Het beste antwoord

postduiven worden ook verkocht, dus dat zou gouden handel zijn, je verkoopt iets wat terug komt. nee je kunt ze gewoon verhuizen, je moet ze alleen een aantal weken binnen houden, zo "vergeten" ze waar ze vandaan kwamen en is de nieuwe plaats hun thuis.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Daar zal de mensheid nooit achter komen. Dus kan het antwoord ook niet geven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien beter geen antwoord geven dan. Dit slaat echt nergens op. Ik wil gewoon weten of we ooit van die duiven af komen...
Duiven zullen altijd terugvliegen naar de plaats waar ze geboren zijn. Daar valt niks aan te trainen; het is instinctief gedrag (volgens mij, ik hoor het graag anders van de duivenmelkers op GV).

Zolang de duiven die daar geboren zijn nog leven, ben ik bang dat je ermee zal moeten leren leven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zover ik het weet moeten ze een bepaalde periode op het nieuwe adres verblijven voordat ze uit mogen vliegen en sommige zijn dan een beetje eigenwijs. Als de duivenmelker er een hoop mist als hij net verhuisd is zal hij ze wel weten te vinden.

(Er gaan ook verhalen rond van verhuisde katten die terug naar hun oude adres liepen.)

Toegevoegd op 01-05-2009 17:38:21
Als je ze kwijt wil moet je ze zeker geen voer en beschutting bieden wat je vraag lezende wel een lastige kwestie is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb altijd begrepen dat ze terugvliegen naar hun vrouwtje. Dus als je dat verplaatst, zou het probleem opgelost moeten zijn.
Of is dat een urban legend?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De vrouwtjes als lokmiddel gebruiken is om duiven van "collega duivenmelkers" in bezit te krijgen of wedstrijd duiven sneller in het gevonden thuishonk te bewegen.