Waarom speelt mijn kat zo graag rond een tafelpoot?

Mijn nieuwe kat is dol op spelen met papieren propjes, maar het liefste ligt hij dan bij één specifieke tafelpoot. Daar slingert hij zich dan omheen. Waarom vindt hij dit zo leuk? En waarom altijd dezelfde tafelpoot?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

katten zijn gewoontedieren, dus als die poot een keer goed bevallen is, heeft hij de neiging die steeds weer te gebruiken.
verder zijn tafelpoten gewoon leuk.
je kan je er omheen slingeren, er achter gaan zitten loeren, je nagels er in zetten, en ga zo maar door.
niet iedere kat maakt hier gebruik van, die hebben weer andere favo spelletjes, zoals zich ruggelings onder de bank heen bewegen, of noem maar op.
hoe dan ook, katten weten goed gebruik te maken van wat we ze te bieden hebben :)
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het "achter de poot verstoppen" van het propje of zichzelf... hilarisch hier.
op een of andere wijze is het geweldig als we iets verstoppen onder een krant of achter een poot en er dan mee wiebelen... is vast net een insect in zn holletje of zo voor dat beest... zo ziet het er in elk geval uit als je hem likkebaardend en sluipend de tafelpoot ziet omhelzen... :-)))
Rieneke1
13 jaar geleden
hier vindt bassie het geweldig als ik er een veter langshaal.
loeren en sluipen en de tafelpoot omarmen :)
dikke pret!

Andere antwoorden (2)

Het is heel spannend. Je ziet het propje en je ziet het niet. Als je vaak met je kop heen en weer gaat lijkt het of het propje beweegt en dan pakken ze het voor het weg loopt. Het is spelen en heel spannend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals al eerder werd aangegeven is het een gedraggewoonte van het dier geworden,maar waarschijnlijk zit de geur van het dier ook meer aan die tafelpoot als aan de andere waar die niet zo vaak of helemaal niet bij speelt.Die geur is vertrouwd en dus gaat het dier dáárnaartoe om te spelen.
Je zult zien dat als het dier ergens logeren gaat en een eigen kleedje meekrijgt dat hij daarop eerder gaat liggen als op een vreemd kleedje (maar het hoeft natuurlijk niet,de kans is alleen wat groter...).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dit jouw kat? Die lijkt precies op die van mij!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee is mijn kat niet maar een oppaskat met de naam Sweety.Ik heb alleen maar oppaskatten namelijk.