De Chip...identificatie van dieren?

Chip je dier en vindt deze bij vermissing snel terug,lees je bij de dierenarts in de praktijk.Als dat nu zo is,waarom lees je dan steeds meer advertenties staan van gevonden dieren met een chip waarvan de eigenaar gezocht wordt?
Bijvoorbeeld in het plaatselijke weekblad staat bijna iedere week wel een stukje van de dierenbescherming van vermiste en gevonden dieren.Dan staat er...gevonden een rode kat...gechipt.
Kan de eigenaar dan niet achterhaald worden?Dan heeft dat chippen toch geen zin,en word er onnodig in zo`n beestje een chip ingebracht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je een chip in een dier laat zetten en je verhuist, moet je de chip updaten. Alsdat niet gedaan wordt, kan de eigenaar niet achterhaald worden. Ikkan me voorstellen dat er met de economische achteruitgaang een beol mensen vanwege financiele gronden verhuisd zijn, en de dieren niet hebben laten updaten met de nieuwste adres gegevens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

een chip op zich zegt niets, het is de registratie die van belang is.
wij op de ambu krijgen regelmatig gechipte katten binnen waar de eigenaar niet meer van is te achterhalen.
de kat is in andere handen overgegaan, de eigenaren zijn verhuisd, hebben een ander telefoonnr, en dat is niet doorgegeven....
het is soms om moedeloos van te worden.

gelukkig kunnen we veel vaker eigenaren uitsluitsel geven, dus ik vind de chip een enorme vooruitgang.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weer wat geleerd. Nu snap ik het probleem ook beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je dat je zegt dat het heel vaak wel lukt
al mijn dieren zijn gechipt, behalve de tropische vissen, maar die komen ook nooit buiten ;-)
Rieneke1
13 jaar geleden
als jij gewoon alle mutaties doorgeeft aan de ndg, is er niks aan de hand.
ik vind het een grote hulp, even de lezer erover, opzoeken op internet, en 10 minuten later kan je het baasje bellen.
goeie zet dat je ze gechipt hebt! :)