Een haan die meerdere keren in nacht kraait , in hoeverre is dit normaal ?

Zelf ervaar ik het niet als storend , maar in de buurt wonen mensen die worden er gek van ! Kan het komen door buitenlamp die regelmatig aanspringt ? Overigens is die haan niet van mij , maar van een achter buurman .

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Een haan kraait in de basis als het licht wordt, in deze periode toch al gauw rond 4.15 uur. Daarnaast reageert hij op geluiden zoals een autodeuren, of als er voorbijgangers langskomen. Ook kan hij reageren op de krantenjongen.

Bij 'overlast' wil een goed geïsoleerd buitenhok wel eens uitkomst brengen, eventueel in combinatie met het verduisteren van het hok
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is normaal dat het nachthok van een haan wordt verduisterd als de buren last hebben van het nachtelijke gekraai.
Amadea
13 jaar geleden
Het kan per gemeente verschillen. Er zijn lokale verordeningen over "huisdieren" en "boerderijdieren".
In mijn gemeente mag je geen haan in een woonwijk houden.