Waarom geeft mijn kat over na hoektand extractie?

Mijn kat geeft soms over na het eten van harde brokjes. Soms ook na het voeren van natvoer. Ze heeft na tandextractie / gebits reiniging 2 dagen antibiotica gehad met metacam. Tandvlees / hechtingsplaats was rood beginnende ontsteking. Ze is nu wel weer de oude. Maar soms braakt ze na het eten. Maakt geen zieke indruk. Speelt en rent in de avond uren. Laat zich gewoon aaien.
2 dagen na ingreep. 1 week antibiotica gehad

6 maanden geleden
liveisgreat
6 maanden geleden
goh ik zou naar de dierenarts gaan
Rieneke1
6 maanden geleden
Schrokt ze?
Rola
6 maanden geleden
Ja ze eet best snel alles op

Antwoorden (1)

Het zou kunnen dat ze, nu ze geen tandpijn meer heeft, teveel schrokt. Je zou een antischrokbak kunnen proberen. Als dit niet werkt, toch even overleggen met je dierenarts. En je weet dat katten altijd eten ter beschikking moeten hebben?
Rieneke1
6 maanden geleden
Rola
6 maanden geleden
Dank voor de info. Kat heeft altijd brokjes tot haar beschikking. Heb al een afspraak gemaakt bij de DA moet ontlasting meenemen.