Afval van de één is voedsel voor de ander. Met name paardenpoep bevat veel halfverteerde onderdelen. Honden kunnen daar nog voedingsstoffen uit halen.
Honden/wolven zijn ook geen pure carnivoren (zoals katten dat zijn).
8 maanden geleden
Sommige honden hebben de vieze gewoonte om poep van zichzelf en/of andere dieren te eten. Dit wordt ook wel ‘coprofagie’ genoemd. Hoewel het voor teven normaal gedrag is om het nest schoon te houden, wordt het door ons als ongewenst gedrag gezien. Sommige honden eten grote hoeveelheden ontlasting van zichzelf of van andere dieren, met braken en diarree als gevolg.

Waarom eten honden poep?
Er zijn enkele medische condities die het poep eten stimuleren (o.a. verminderde werking van de pancreas), maar dit zijn uitzonderingen. Een andere oorzaak van poep eten zou een tekort van bepaalde stoffen in de voeding kunnen zijn. Wanneer uw hond complete commerciële hoogwaardige voeding krijgt, ligt dit echter niet voor de hand. Meestal is er sprake van ongewenst gedrag zonder medische oorsprong.
fremar
8 maanden geleden