Mag je als dierenarts inentingen tegen hondsdolheid en europese paspoorten meenemen naar Griekenland?

Om te gebruiken bij zwerfkatten en deze vervolgens mee te nemen naar Nederland.

8 maanden geleden
tinus1969
8 maanden geleden
Waarschijnlijk niet; voor die inentingen heb je waarschijnlijk een Griekse vergunning nodig.
Thecis
8 maanden geleden
Inentingen zijn medicaties en vallen onder de geneesmiddelenwet voor veterinaire toepassingen. Als het goed is, is er ook een REG NL nummer aanwezig op de vaccins (de veterinaire versie van het RVG nummer voor humane geneesmiddelen). Dit REG NL nummer wil zeggen dat het medicijn in NL geregistreerd is. Dan mag je het niet zomaar naar het buitenland meenemen. Dit geldt ook voor veterinaire medicijnen.
Inekez1
8 maanden geleden
Er is momenteel een tekort aan rabies vaccin in Nederland. Lijkt me niet wenselijk om dat dan uit te gaan voeren, als het al zou mogen. En er is in Nederland al een overschot aan katten in asiels en opvangcentra. Dus ook niet wenselijk om dan nog meer katten vanuit het buitenland naar Nederland te gaan halen.

Geef als eerste antwoord