Is het handig op mijn kat alleen thuis te laten kort na de dood van zijn broertje?

Hoi
Ik zou graag willen weten of ik mijn kat alleen kan thuis laten voor 3 weken terwijl ik op vakantie ben. Daarbij komt er ook nog bij dat zijn broertje waar hij heel hecht mee was is overreden en nu dus niet meer leeft. Tijdens dat ik weg ben heb ik wel oppas geregeld die hem s’ochtends en s’avonds eten komt geven. De rest van de dag is hij waarschijnlijk buiten omdat het een kat is die voornamelijk buiten leeft.

10 maanden geleden
2.8K
Z512099
10 maanden geleden
En dus ook overreden kan worden.
TurfGraver
10 maanden geleden
Je bent wel dol op katten zo te lezen.
Broertje is al dood gereden, nu deze nog?
Hou je huisdier veilig, je bent verantwoordelijk.
Rafaelheimans
10 maanden geleden
Begrijp jullie reacties totaal niet! Ik heb altijd goed voor ze gezorgd en t zijn eenmaal katten die veel buitenleven overdags. Dus dat die andere ook overreden wordt vind ik eigenlijk totaal onnodig.
TurfGraver
10 maanden geleden
Voor zorgen is ook voorkomen dat ze in gevaar komen.
Los laten lopen (dus geen eigen veilig omgeving creëren) is ze (zoals je met broertje hebt gemerkt) in gevaar brengen.
Dus niet alleen van voer en dierenarts te voorzien.
Rafaelheimans
10 maanden geleden
Zoals ik al zei zijn het dieren die buiten leven ik kan ze niet elke dag binnen laten want anders verstoor ik hun ritme. Dat de ander overreden is heeft te maken dat hij mij achtervolgde toen ik over een druk kruispunt liep waar hij nooit kwam. ( de ander ook niet. Die loopt alleen maar in de omgeving van z’n huis.)Ook wist ik niet dat hij mij achtervolgde dus toen ik omkeek was t gedaan.

Antwoorden (1)

Katten kunnen rouwen, tot wel 6 mnd lang, als een kat waar ze hecht mee waren komt te overlijden. Als jij nu drie weken lang met vakantie gaat, dan komt daar nog een verandering in het leven van de kat bij. Dat wordt wel veel.
Als je in NL blijft, is het wellicht mogelijk je vakantie te verkorten?
Ik hoop dat de oppas een vertrouwd iemand is, die echt wat tijd aan je kat wil besteden. Verder hoop ik dat de overleden kat nog een tijdje thuis is geweest, zodat je overgebleven kat heeft kunnen constateren dat zijn maatje niet meer leeft. Ze kunnen anders nog lang blijven zoeken.
En tot slot: overweeg je tuin af te zetten. Een buitenkat is moeilijk binnen te houden, maar zo weet je zeker dat hij veilig is.
Sterkte voor jou en je katje!
Rieneke1
10 maanden geleden
Rafaelheimans
10 maanden geleden
Bedankt voor uw reactie ❤️
Ja de oppas kennen wij en is vertrouwd bij ons. Ze woont achter ons en gaat dus vaak eventjes langskomen om hem te eten gezelschap te geven.
Rieneke1
10 maanden geleden
De oppas is dus ook vertrouwd met de kat? Daar ging het me meer om.