Waarom is een glazen verblijf beter dan een plastic verblijf voor hamsters?

waarom is een glazen verblijf beter dan een plastic verblijf voor hamsters?

welke redenen allemaal?

Verwijderde gebruiker
11 maanden geleden

Het beste antwoord

• Knaagbestendigheid: hamsters zijn bekende knaagdieren en sommige hamstersoorten hebben sterke knaaginstincten. Plastic hokken zouden kunnen worden aangeknaagd.
• Duurzaamheid: glazen verblijven zijn over het algemeen duurzamer dan plastic verblijven. Plastic kan na verloop van tijd wat verslijten of verkleuren.
• Onderhoud: glazen kooien zijn doorgaans gemakkelijker schoon te maken en te onderhouden. Plastic kan krassen en deuken krijgen.
• Zichtbaarheid: over het algemeen biedt glas een betere helderheid en doorzichtigheid dan plastic. Glas heeft een glad en transparant oppervlak, waardoor er minder vervorming optreedt en het licht gemakkelijker door het materiaal kan gaan. Hierdoor kun je details duidelijker zien. Plastic kan gevoeliger zijn voor krassen en dofheid, wat de helderheid kan verminderen.
SimonV
11 maanden geleden