Wat moet ik doen als mijn sluierstaartvis krijgt zijn mondje niet open krijgt?

Ik heb 2 sluierstaart vissen. De 1 is groot en dik en de ander is dun en klein. Het viel me op dat de kleine vis zijn bekje niet open krijgt en hierdoor niet kan eten.. als ik er voer in gooi doet hij steeds zn best maar krijgt dus niks binnen, ook heeft die rode vlekjes op zn buik. Ik maak me best zorgen en weet niet zo goed wat ik moet doen. De andere vis is gezond en eet veel.
Heb zo duidelijk mogelijk een foto gemaakt van de kleine vis en zn bekkie

Picture for question
een jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

Dit moet een vergroeiing zijn, mogelijk een klein botje dat aangeboren scheef zit met de nodige belemmeringen tot gevolg.
De vis kan wel eten, maar slechts kleine fragmentjes, daardoor is hij nog in leven maar wel klein gebleven, de situatie zal niet veranderen tenzij u dit door een vissen-dokter laat opereren.
U kunt de vis doen aansterken door zo klein mogelijk voeder te geven, zoals bijv. pekelkreeftjes, watervlooien of cyclops.
Z512099
een jaar geleden
ronron1212
een jaar geleden
Vissen dokter je bedoeld dierenarts @Z512099
Rieneke1
een jaar geleden
@ronron Een dierenarts gespecialiseerd in vissen.