Is het normaal dat mijn hond bijt?

Hallo, mijn berner sennen hond is 7 maand. Ze bijt veel en valt ook soms aan. Vooral in de tuin. Niet agressief. Ze is een lieve hond. Maar alles wat ze niet mag doet ze. Een beetje om uit te dagen. Als ik ze wil aaien bijt ze vaak in mijn hand. Niet altijd. Ze trekt ook heel veel aan de riem tijdens het wandelen. In het begin was dit niet. En was ze heel rustig. Maar dit is inneens begonnen. Weet iemand of dit normaal is. En of dit over gaat.
Dikke merci alvast

een jaar geleden
1.4K
Inekez1
een jaar geleden
Ja, het is normaal voor een jonge hond.
Nee, je moet het niet accepteren.
Nee, het gaat niet vanzelf over! Je moet actief trainen met je hond. Ga naar een goede hondenschool. Alleen puppy basistraining is niet voldoende, zeker niet voor een hond die zo groot wordt dat je hem fysiek niet meer de baas kunt als ie volwassen is!
tinus1969
een jaar geleden
Reu of teef?
Castle
een jaar geleden
Zoals veel jonge dieren (en mensen) wil het spelen en zoekt de grenzen van het toelaatbare toe. Dit is het moment waarop de grenzen bepaald moeten worden. Indien je niet bekend met honden en de training ervan is een cursus een hele mooie optie. Goed voor je sociaal contacten. Het beestje leert de grenzen en komt in contact met andere honden. Zeker met honden die wat groter worden kan gedragscursus een belangrijk iets zijn.

Antwoorden (3)

7 Maanden is een mooie leeftijd om met de hond op cursus te gaan. Socialiseert de hond, leert omgaan met andere honden, en jij leert hoe je het best omgaat met de hond. De hond leert naast je te lopen, zonder dat er veel aan de lijn getrokken wordt (en nog veel meer).
een jaar geleden
cursussen werken vaak, maar de hond is een puppy. Puppy's bijten graag omdat ze tandjes krijgen geef ze dan wat om te kauwen. Soms werkt dat niet maar dat zijn de verantwoordelijkheden van een hond hebben.
een jaar geleden
Nee, het is niet normaal dat je hond bijt. Het is belangrijk om je hond goed te trainen en te socialiseren, zodat hij leert dat bijten niet acceptabel is. Als je hond bijt, is het verstandig om professionele hulp in te schakelen.
10 maanden geleden