Waar kan ik allemaal mijn eigen hond (zo voordelig mogelijk) tot assistentiehond opleiden?

Waar kan ik allemaal mijn eigen hond (zo voordelig mogelijk) tot assistentiehond opleiden? En wordt dit door enkele zorgverzekeringen vergoed?

een jaar geleden
1.5K

Antwoorden (3)

Je kan je hond heel veel kunstjes leren, maar een erkende hulphond wordt het niet. Daarvoor zal een hond speciaal opgeleid moeten worden op een doorvoor erkende school.
Wat je wel zelf kunt doen, is (als je een heel betrouwbare rustige hond hebt) deze laten functioneren als gezelschapshond in bijv. een verzorgingshuis.
een jaar geleden
alexf52889
een jaar geleden
Bultersmekke doet dit. Lees hun site maar eens door, is ook officieel.
Bultersmekke is het enige bedrijf dat je eigen hond opleidt tot hulphond. Kosten staan niet op de site dus reken op gemiddeld op 30.000€. Soms wordt dit vergoed door de verzekering of gemeente.
een jaar geleden
Er zijn verschillende organisaties die assistentiehonden opleiden. Kijk voor meer informatie op de websites van de Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot Nut van 't Algemeen (KMTA), de Stichting Dierenhulpverlening (SDH) en de Stichting Dierenhulpverlening Nederland (SDN).
10 maanden geleden