Kan een kat na euthanasie nog 15 min. lang zenuwtrekken hebben ?

gisteren heb ik mijn katje na 17 jaar moeten laten inslapen ze had een tumor en begon pijn te hebben , ik kon niet anders ....moest aan haar welzijn denken , na het vertrek van de dierenarts en zijn controle of ze dood was, heeft mijn katje nog 15 min. lang trekkingen gehad , mijn vraag is, kan dit of is er iets mis gegaan bij de euthanasie

een jaar geleden
2.9K
Ritsuka
een jaar geleden
Gebeurt vaker hoor, heb dit regelmatig gehad met mijn ratjes, en ook met een konijn en kat.
sdb
een jaar geleden
dank u voor je reactie , ik had al een schuldgevoel dat er iets mis was gegaan .

Het beste antwoord

Nee, er is niets misgegaan. Nadat je katje overleed, begonnen de spieren meteen te verzuren. Dat is de oorzaak dat het katje nog een tijd spiertrekkingen kan vertonen. Geen zorgen dus. Zelfs een geluidje/zuchtje is nog mogelijk.
Heel veel sterkte met je verlies.
Rieneke1
een jaar geleden
sdb
een jaar geleden
bedankt voor je reactie ,steld me gerust .
Z512099
een jaar geleden
Wat Rieneke schrijft had de dierenarts moeten meedelen, dan was er geen reden om ongerust te zijn.
sdb
een jaar geleden
idd, maar mijn vaste dierenarts is met verlof en heb ik genoodzaakt dan eentje vanwacht moeten bellen ....heb deze nog opgebeld maar deze vertelde dat dit mogelijk was, met verder enige uitleg , ik was op dat moment ook wat in paniek....... heb al ooit huisdieren moeten afgeven, maar dit had ik nog nooit meegemaakt ......