Wat voor soort hond is dit?

Picture for question
een jaar geleden
2.3K
TurfGraver
een jaar geleden
Voor geval je bezit overweegt hier wat info:
https://www.shihtzuwereld.nl/shih-tzu-ziektes/
Net als ander misvormd gefokte dieren moet je hier wel rekening mee houden.

Antwoorden (1)

De Shih Tzu. Het is een kleine Tibetaanse hond. Ze worden uitsluitend gehouden als gezelschapshond en zijn geen ideale honden voor sportieve eigenaren. Ze zijn prettig om mee om te gaan in het dagelijks leven, ook al zijn ze soms eigenwijs. Ze zijn sociaal en vriendelijk voor iedereen. Deze kleine, levendige, intelligente en speelse leeuwenhonden zijn relatief gehoorzaam als ze een samenhangende opvoeding krijgen.
SimonV
een jaar geleden
Antoni
een jaar geleden
@SimonV, ik vind hem ook best lijken op een Norfolkterriër. Hoe zie je het verschil?