Kan een kat in vakantie tijd alleen blijven in eigen huis of is het beter elders te laten logeren?

een jaar geleden
1.5K
ronron1212
een jaar geleden
Wie geeft hem eten en drinken wie maakt de bak schoon?
HeerVoldemort
een jaar geleden
Ik heb 2 katten. 1 van 14 jaar en 1 van 13 jaar. Ik laat ze tijdens vakantie altijd thuis en dat gaat prima. Vrienden van ons komen elke dag langs om water te controleren en de poes een pil te geven. Voer gaat automatisch want daar heb ik een voederautomaat voor (i.v.m. dieet).
En die vriend doet ook 1x per week de kattenbak verschonen en elke dag even drollen scheppen. Water zet ik altijd 2 bakjes neer in verschillende ruimtes stel dat er 1 omvalt. Of dat er een deur dicht valt.

Antwoorden (3)

Katten vinden het over het algemeen fijner om in het eigen huis te blijven dan uit logeren te moeten. Meeste katten zijn sowieso al gericht op hun rust, dus even een periode alleen vinden ze niet zo'n probleem. Spreek uit ervaringen met de eigen katten.

Lekker in eigen huis houden dus.
een jaar geleden
Nee, dat moet je met katten nooit doen. Wij brengen onze katten altijd naar het kattenpension.
een jaar geleden
Marije
een jaar geleden
Hallo,
Het is het poesje (1jaar)van mijn kleinkinderen en ik heb aangeboden er op te passen omdat het katten pensioen vol zat
Als er elke dag iemand langs komt om te controleren of alles oke is da. Lekker thuis laten. Die van mij blijven ook altijd thuis. Ze zijn wel heel erg blij als je thuis komt en beledigd. Ja katten missen hun baasjes echt!
een jaar geleden