Hoe weet je wanneer je hamster aandacht wilt?

Ik heb mijn hamster nu een maand of iets langer. Het is een kooi met 3 verdiepingen, (geen idee wat de afmetingen zijn). Wanneer ik langs loop of bij de kooi sta komt hij naar me toe en begint hij tegen het tralies te leunen en staat hij op zijn achter pootjes. Hij begint dan een beetje druk te doen. (of hij komt naar de bovenste verdieping en doet het zelfde). Maar als ik mijn hand in de kooi steek wil hij er niet echt op of hij begint me dan te bijten of rent weg.

een jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

Er zijn een paar verschillende manieren om te zien wanneer je hamster aandacht wil. Eén manier is om hun lichaamstaal te observeren. Als ze aan je snuffelen of met hun pootjes naar je wijzen, is dat meestal een teken dat ze interactie willen. Een andere manier om het te weten te komen is aan hun stemgeluid. Als je hamster begint te kwetteren of andere geluiden maakt, betekent dit vaak dat hij aandacht van je wil.

De meeste hamsters vinden het fijn om geaaid en bespeeld te worden, dus door op hun signalen te letten kun je een band met ze opbouwen. Het is belangrijk om ze regelmatig de kans te geven om te socialiseren en te spelen, zodat ze gezond en gelukkig blijven.
een jaar geleden
Questions7teen
een jaar geleden
Bedankt voor je antwoord op mijn vraag.
Helaas maakt mijn hamster geen geluid het is een beetje moeilijk om te begrijpen, Maar van een site had ik gelezen dat hamsters hun zelf schoonmaken, klopt dat?. Maar dankjewel voor je tip ik zou het zeker gebruiken.
Als je hamster op zijn achterpootjes gaat staan, betekent dat dat iets zijn aandacht trekt. Misschien ben jij dat wel!
een jaar geleden