Hou rekening met hoe hoog jou konijn kan springen. Dat is bij elk konijn verschillend hangt heel erg van zijn temperament en zijn karakter af. Ondernemend, lui, druk, atletisch en ga zo maar door.
60 cm ren is vrij makkelijk om overheen te gaan, 90 cm zeldzaam en 100 cm bijna nooit.
fremar
een jaar geleden
Verrassend hoog. In het Guinness boek met Wereldrecords staat de hoogste sprong die een konijn gemaakt heeft op 99.5 cm. Vinden ze ergens tussendoor een opstapje of een plek om zich tegen af te zetten, dan kunnen konijnen zelfs nog hoger springen.

Maar een gemiddeld Nederlands konijn springt uit eigen wil maximaal 45 centimeter.
Amadea
een jaar geleden