Hoe kan je loopsheid herkennen bij labradors?

Hallo
hoe zie ik dat mijn labrador loops aan het worden is ?
Wanneer worden ze voor het eerst loops en om de hoeveel weken herhaalt zich dat?

een jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Mensen vragen zich vaak af hoe vaak een Labrador eigenlijk loops is. Dit is meestal twee keer per jaar, maar kan verschillen. Sommige teefjes zijn ook maar één keer per jaar loops. Teefjes worden meestal na vijf tot 8 maanden opnieuw loops.Gemiddeld berekend zitten er 6 maanden tussen twee loopsheden. Het is normaal dat er bij oudere Labradors wat meer tijd tussen zit. Mocht dit zo zijn, dan hoef jij je dus geen zorgen te maken.

Als je je toch zorgen begint te maken, en het duurt wel erg lang voordat jouw Labrador loops wordt, kan je altijd naar de dierenarts gaan.
Onder loopsheid vallen twee fases. Dit zijn de Pro-Oestrus en de Oestrus. Deze duren allebei gemiddeld 9 dagen. Dit kan natuurlijk iets langer of iets korter per fase zijn. Ga er dus vanuit dat de loopsheid gemiddeld 3 weken duurt.

hoe loopsheid erkennen:Fysieke veranderingen zijn meestal best makkelijk te herkennen. Dit is niet altijd het geval, want bij sommige honden zie je nauwelijks veranderingen. Dit noemt men ook wel een stille loopsheid.

De meest voorkomende fysieke veranderingen zijn de vergrote vulva, bloederige afscheiding en de gezwollen tepels.

Hou het wel goed in de gaten wanneer jouw teefje overgaat naar de Oestrus periode. Op dit moment is je Labrador namelijk vruchtbaar en moet je extra voorzichtig zijn als er reuen bij in je hond in de buurt zijn.
fremar
een jaar geleden