Is mijn hamster oké?

Hallo, mijn hamster zijn pootje mankt sinds deze middag, normaal gezien is het een heel actief beestje voor zijn leeftijd. We noemen me hamstertje ook wel eens paracommando omdat hij klimt aan de tralies.
Mijn hamster is volgend jaar 3 jaar oud. Nu begint zijn pootje te manken, zou dit kunnen zijn van ouderdom of van zich te bezeren? Ik heb hem niet horen piepen of andere tekenen van pijn, vind het heel raar en maak me zorgen. Zijn er hier toevallig mensen die dit ook hebben meegemaakt? Hebben al naar verschillende dierenartsen gebeld maar deze zeiden dat ze zich niet bezig houden met hamsters :(

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (1)

Nee, je hamster is niet oké. Ze kunnen niet schreeuwen van pijn of om hulp roepen. Als een hamster mank loopt dan is er zeker iets mis.

Mogelijke oorzaken:
Vallen en ongelukken - Als dat zo is kan het zijn dat hij zijn pootje heeft gebroken. De hamster heeft dan de zorg van een dierenarts nodig.
Scheurbuik - als hamsters niet voldoende vitamine C binnenkrijgen kunnen ze last krijgen van scheurbuik. In ernstige gevallen kan deze aandoening ervoor zorgen dat de achterpoten van uw hamster verlamd raken. Zorg ervoor dat het voer voldoende vitamine C bevat, net als alle andere voedingsstoffen die belangrijk zijn voor hamsters.
Anicura dierenartsen zijn onder meer gespecialiseerd in de behandeling van hamsters.
Hier vind je locaties:
https://www.anicura.nl/behandelingen-diensten/konijn-knaagdier-zorg/
Of google op:
dierenarts hamster [jouw woonplaats]
SimonV