Luistert een hond echt naar zijn naam?

Ze komen wel altijd als je ze roept... Toch vraag ik me af of ze niet gewoon op het eten afkomen als ik ze roep.

Pieterke
2 jaar geleden
Een hond kan echt naar zijn naam leren luisteren. Je roept je hond toch niet alleen voor zijn eten? Je roept hem toch ook weleens als je hem ergens los laat lopen?

Antwoorden (1)

Als een hond gesocialiseerd is en er is aandacht besteedt aan de opvoeding, dan luistert een hond echt naar zijn naam.
Tijdens de puppy-cursus en vervolgcursussen zitten de honden zij aan zij naast elkaar en komen pas in actie als zij daarvoor het commando krijgen. Dit gaat beurtelings, je roept de naam van de hond en geeft het commando dat uitgevoerd dient te worden.