Mijn pup drinkt niet graag. Hoe kan ik dit oplossen?

Mijn pup drinkt niet graag maar eet wel, telkens als hij drinkt verslikt hij zich precies en begint hij te kuchen. Zou hij te gulzig drinken? Iemand die wat tips heeft?

Groetjes

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Als je hond niet meer drinkt is het belangrijk eerst contact op te nemen met een dierenarts. Niet willen drinken is niet gelijk een spoedgeval, maar langer dan 24 uur mag het absoluut niet duren.

Om je hond vervolgens weer te laten drinken, hebben we de volgende 5 tips.

1. Geef elke hond zijn eigen drinkbak en zorg voor voldoende ruimte hiertussen, zodat er in rust gedronken kan worden

2. Gebruik een bak waar de hond gemakkelijk uit kan drinken, houd deze schoon en ververs het water minstens 3 keer per dag

3. Bied wat water aan op je vingers. Houd dit kort en zacht tegen de lippen zodat de hond het weg gaat likken. Soms kun je ze op deze manier stukje bij beetje naar drinken uit de waterbak begeleiden

4. Wat vleessap of zoutloze bouillon kan het water een extra smaakje geven. Doe nooit stukjes lekkers in het water, in verband met verslikkingsgevaar

5. Beloon je hond en moedig hem aan om te drinken, maar doe dit altijd rustig en zonder teveel nadruk. Teveel enthousiasme kan juist averechts werken. Wil je hond niet drinken, straf hem dan nooit

Wil je hond ook met hulp niet gaan drinken?

Probeer dan of hij op een andere manier meer vocht binnen kan krijgen. Week zijn brokjes in water voordat je ze voert, of geef natvoer in plaats van brokken.
fremar