Hoelang kan een gecastreerde kater wegblijven van huis?

Wij hebben een gecastreerde kater van 1 jaar en 5 maanden. Hij is sinds zondagavond niet meer naar huis gekomen. Nu zijn we drie dagen verder. Is dit normaal dat hij misschien een toertje gaan wandelen is of moet ik mij al ernstig ongerust maken? Hij is bang van mensen die hij niet kent. Maar wel een super mooie rosse kat. We missen hem!

Kunnen jullie mij helpen met te antwoorden op deze vraag. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

Het is niet de tijd voor krolse poezen. Ik zou me ongerust maken. Veel ligt aan je omgeving: opgesloten in een schuur, vastgehouden door iemand die hem prachtig vindt of die denkt dat hij geen huis heeft. Overreden, verdwaald. Het wordt tijd om buiten wat folders op te hangen met een foto van het katje met de vraag wie hem heeft gezien en daarbij duidelijk je telefoonnummer! Succes!
Ivana
3 jaar geleden
Ik zou me ernstig zorgen maken. Ga rond ochtend- en avondschemering zoeken, ga briefjes in je buurt verspreiden, vraag mensen in hun schuur te kijken, geef je kat op als vermist bij asiel, dierenambulance en amivedi. Ik hoop dat het beestje gechipt is: kloppen de chipgegevens nog? Succes!
Rieneke1
3 jaar geleden
Mijn ervaring is dat een kater na 1 week nog kan terugkomen. Een kat is huisgebonden en zal zijn huis terugzoeken. Dat gebeurt in cirkel/spiraalvormen.
Wat mij betreft niet hopeloos, maar er zit een risico in dat hij het huis niet meer terugvindt, of dat er iets anders is gebeurd. Sterkte!