Heeft mijn kat last van harde muziek?

Mijn huisgenoot zet altijd hele harde muziek op met de deur van zijn kamer open, onze kat slaapt in de kamer daarnaast ook met de deur open. Ik krijg altijd medelijden met onze kat is dit terecht? en wat kan ik er aan doen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.5K
Z512099
3 jaar geleden
Dit is dierenmishandeling, de volume-knop dicht draaien of koptelefoon cadeau geven.
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Reageert de kat er ook op? Die van mij namelijk wel. Als ik de muziek of de TV te hard heb staan, loopt mijn kat weg, of schrikt. Dat is voor mij een teken om het zachter te zetten.

Antwoorden (2)

Een kat hoort anders dan de mens. Ze zijn in staat om veel hogere tonen te horen en ervaren geluiden dan ook anders dan mensen. Ze horen veel hogere tonen waardoor ze muziek ook bijvoorbeeld heel anders ervaren. Voor een kat betekent een hard geluid een voorbode van gevaar. Vandaar dat katten ook in paniek kunnen raken door harde geluiden veroorzaakt door de stofzuiger, onweer en vuurwerk. Maar ook alledaagse geluiden kunnen erg storend zijn voor een kat.
fremar
3 jaar geleden
Ja jonge, een kat hoor 20 keer beter dan ons. Dus zet de muwiek maar niet te luid ;)