Is mijn kat mij vergeten?

Ik heb mijn kat 7 jaar gehad, maar omdat ik nu een tijdje bij m’n moeder woon, zie ik hem nauwelijks.. ik zag hem gister nog.. maar hij had niet veel interesse.. hij gaf me een kopje en ik mocht hem 1x aaien, maar meer niet. Is hij me vergeten?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Nee, jouw kat herkent je heus nog wel. Maar katten zijn dieren die enorm gesteld zijn op voorspelbaarheid, controle over hun eigen leven, en regelmaat. Deze situatie is voor jouw kat verwarrend, en een uitdaging om mee om te gaan.
Katten zijn geen kleine hondjes, dus verwacht niet dat ze als zodanig zullen reageren.
Als je eenmaal weer zelf voor je kat kan zorgen, zal het zeker weer goed komen tussen jullie, maar wel in het tempo wat de kat aangeeft.
Rieneke1