Kunnen jonge loopeendjes bij oudere loopeenden in een verblijf worden geplaatst?

In het voorjaar wil in enkele loopeenden aanschaffen, waarschijnlijk 1 woerd en 3/4 vrouwtjes. Betreft de verzorging heb ik mij al verdiept, ze krijgen een ruim weide met een vijver, een geïsoleerd schuilhok die ´s nachts dicht gaat en voldoende schaduw. Het is mijn bedoeling om de eieren van de eenden in een broedmachine uit te broeden en vervolgens de jonge eenden te verkopen. Nu is mijn vraag: Is het mogelijk om de jonge eenden (die groot zijn gebracht, kunnen zwemmen, geen warmte lamp meer nodig hebben et cetera) weer bij de al oudere eenden te plaatsen? Het is de bedoeling dat de meeste jonge al worden verkocht voordat ze in het grote verblijf moeten worden geplaatst, maar het kan ook voorkomen dat dit niet het geval is of dat ik er besluit enkele te houden. Ik heb gelezen dat inteelt bij eenden amper voor problemen kan zorgen, klopt dit? Daarnaast vraag ik mij af hoe de oudere eenden reageren op de nieuwe, heeft iemand hier ervaring meer? Tenslotte kan iemand een goede broedmachine voor beginners aanraden? Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.4K
Rieneke1
3 jaar geleden
Van loopeenden heb ik geen verstand, maar bij gewone eenden is dat zeker geen succes. Denk aan het gezegde over een vreemde eend in de bijt.
Rieneke1
3 jaar geleden
Waarom laat je de eenden niet zelf broeden en grootbrengen?

Antwoorden (1)

Waar wij de loopeenden vandaan haalden, zaten de volwassenen en de jongen apart. Ik weet niet zeker of dit moet, met kippen en kuikentjes samen gaat bij ons eigenlijk altijd goed.