Heeft mijn kat ooit kittens gehad?

Ik heb mijn kat gekregen toen ze 6 jaar was. Haar vorige baasje kende ik niet en is helaas overleden. Ik weet dus niet zeker hoe haar leven er uit heeft gezien. Omdat ze een behoorlijke losse huid heeft onder haar buik, vroeg ik me af of dat zou komen omdat ze nestjes heeft gehad. Of zijn er andere uiterlijke kenmerken, of zou een dierenarts het kunnen achterhalen of een poes kittens heeft gehad?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (1)

Die losse huid onder de buik heeft een ander doel. Wie wel eens katten heeft zien knokken weet dat ze verwoed met hun achterpoten kunnen trappen en krabben tegen de buik van hun tegenstander. De losse huid bied in zo'n geval bescherming. Het heeft dus niets te maken met het al dan niet kittens hebben geworpen: ook katers hebben zo'n flap.
Of je poes ooit een nest geworpen heeft is nu niet meer te achterhalen.
Ik hoop dat de poes inmiddels is gecastreerd?
Rieneke1