Waarom rent mijn kat naar de voerbak als ik opsta?

Als iemand opstaat om richtinv de keuken te lopen rent de kat altijd zo snel mogelijk richting de keuken naar de voerbak en begint dan vaak even te eten. Waarom doet ze dat?

3 jaar geleden
1.2K
Rieneke1
3 jaar geleden
Ze heeft 24/7 toegang tot voer?

Antwoorden (3)

Ze gaat naar haar eten om dat te verdedigen (tegen wie of wat dan ook).
3 jaar geleden
Volgens mijn inzien voelt ze zich onzeker over wat er staat te gebeuren.
3 jaar geleden
Steeds als er iemand naar de keuken loopt, denkt of hoopt jouw kat dat ze te eten krijgt. Krijgt ze niets vers te eten, dan neemt ze maar een hapje van het eten dat er nog ligt. Nu ze er toch is, kan ze net zo goed weer een hapje nemen: beter wat van het oude eten pakken dan helemaal niets. Volgende keer hopelijk meer geluk, en lekker iets vers te eten!