Hoe was je de poten van een kitten?

Ik heb nu een kitten van 12 weken, ze is zeer zindelijk met de kattenbak maar kan soms nog wel wat onhandig zijn. Elke keer als ze haar ontlasting wilt begraven stapt ze dan in haar eigen ja.. poep. Normaal gezien moet het niet aan haar eten liggen : in de ochtend krijgt ze brokjes met een beetje natvoer ( speciaal voor kittens) ‘s middags brokjes en ‘s avonds weeral natvoer met brokjes. Ik heb al geprobeerd om het er uit te krijgen met babydoekjes maar dat lukt echt niet. Iemand andere tips om dit er uit te krijgen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1K
Rieneke1
3 jaar geleden
Een kitten hoort heel de dag onbeperkt toegang tot eten te hebben (een volwassen kat trouwens ook).

Antwoorden (2)

Een aanrader zijn deze vochtige, ph neutrale doekjes zonder parfum, 0% alcohol, wel zijn ze wat moeilijk uit de dispenser te trekken.....is geschikt voor ogen, oren en poten.
Plaatje bij antwoord
Z512099
3 jaar geleden
Ik zou er niet zo'n punt van maken. Klein teiltje met een laagje sop ven 5 cm en het kitten rustig daar in zetten. Kitten vasthouden, zodat het niet in angst uitglijdt en een grote spetterboel maakt, waardoor het nog meer schrikt. De natte pootjes rustig afdoen met een doekje. Houd een stukje leverworst (of zoiets) bij de hand, zodat de actie meteen beloond kan worden. Bij een kitten lukt dit en kan zelfs wennen.
Ivana