ik heb een hamster ze is heel lief maar als ik haar oppak gaat ze bijten wat moet ik doen?

ik heb al blazen en een klein tikje geprobeerd maar dat werkt niet en ik ben bijna radeloos. weet iemand wrrdoor het kan komen en hoe ik het moet oplossen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Trauma´s. Het kan ook zijn dat je hamster een paar keer is geschrokken van je hand. Hij gaat je hand dan automatisch associëren met iets negatiefs. Om dit te voorkomen is het goed dat je hem regelmatig uit je hand laat eten en altijd rustig van voren benaderd en niet van boven. Hamsters zijn prooidieren en hebben een aangeboren angst voor alles wat van boven komt.
Ik wil slapen. Je moet een bijterige hamster niet wakker maken. Doe je dat toch doe het dan op een voorzichtige manier, door middel van je stem niet je handen want dan heb je kans dat het diertje chagrijnig wordt. Aardig wakker maken kan nog wel een keer maar als het beestje in zijn huisje slaapt en je steekt je vingers naar binnen om hem wakker te schudden of eruit te
peuteren, dan kun je erop rekenen dat je dat niet in dank wordt afgenomen. Je kunt ook even in het zaagsel ritselen en wachten totdat hij wakker wordt en bij je komt.
fremar