Bestaat er automatisch kattenspeelgoed en waar kan ik dat kopen?

Hoi,

Ik woon op een appartement, dat vol ligt met allerlei soorten balletjes, muisjes, pluimen, etc.. maar mijn kat speelt niet uit zichzelf, enkel met bewegende dingen.
Ik zoek kattenspeelgoed dat zichzelf automatisch in- en uit kan schakelen. Zodat mijn kat zich niet verveeld als ik niet thuis ben.
Op internet vind ik niets en ben al lang op zoek.
Heeft iemand een idee?

Groetjes,
Laura

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (2)

Een speelmaatje is een idee, liefst uit hetzelfde nest.
Een leeftijdgenootje kan ook. In het asiel zijn talloze dieren die op een gouden mandje wachten. Let wel niet een kitten bij een oude kat zetten.
Zelf spelen kan wanneer je thuis bent met een veer of een stukje alufolie als balletje bv.
Heb je hoge plekken op kasten of kattenpalen bv waar je kat zich kan terugtrekken. Hoog voor het raam is ook een mooie: katten bekijken liever alles vanaf een hoge plek.
Succes @LauraElpee!
.
Bestaat er automatisch kattenspeelgoed en waar kan ik dat kopen?
Zich zelf aan/uit zettend kattenspeelgoed? nee, en zo'n ding met continu voorbij komende vissen waar de kat niet bij kan is ook niet wat je bedoelt. Het leven spannender maken in huis kan ook door te verbouwen: katten gangen in de lucht en hoog aan de muren.Zie bv:
https://www.ikwoonfijn.nl/kattenliefhebbers-opgelet-zo-zou-jouw-interieur-eruit-moeten-zien/
Begin anders eens met de trapleer voor het raam te zetten, dat is een hoge plek met uitzicht!~
Toegevoegd op 23 april 2020 09:22: tekst, afbeelding
Plaatje bij antwoord
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ritsuka
4 jaar geleden
De vraag is 'Ik zoek kattenspeelgoed dat zichzelf automatisch in- en uit kan schakelen', dat lees ik hier nergens.
Ben het wel eens dat een kat erbij het beste is, maar zo is het geen antwoord.
Rieneke1
4 jaar geleden
@Ritsuka , en of een kat erbij een goed idee zou zijn valt nog te bezien. Dat hangt helemaal af van de voorgeschiedenis van de kat, waar we niets van weten.
Speelgoed wat altijd maar over de grond ligt te slingeren is vreselijk saai. Beter rouleer je het speelgoed. Heb altijd een speeltje of 3, 4 in gebruik, en stop de rest weg voor die week.
Speeltjes worden ineens ook heel interessant als je ze af en toe eens bewerkt met playspray ( catnip, dierenwinkel) of valeriaantinctuur (Kruidvat). Niet iedere kat reageert erop, maar de meeste wel.
Ook een belangrijke: bied de brokjes en?of snoepjes aan in een voerpuzzel, uiteraard op het niveau van je kat. Die zijn te koop, maar ook makkelijk zelf te maken van wc rollen of een lege tissuedoos. Er is veel over te vinden als je eens googled.

Voor zover ik weet bestaat er geen speelgoed wat zichzelf aan- en uitschakelt.Bovendien gaat mechanisch speelgoed zoals de panic mouse ook snel vervelen, als de kat er om te beginnen al iets in ziet.
Rieneke1