slapen konijnen?

want als ik wakker zijn zijn miin koijnen al super lang wakker en ze zijn nog op 4 uur snachts wakker dus ik vroeg me af slapen konijnen eigenlijk wel ik denk van wel maar toch

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Konijnen slapen ook maar ze hebben een ander slaapritme dan mensen. 's Nachts worden ze regelmatig wakker omdat het prooidieren zijn en ze dus erg op hun hoede moeten zijn. Kijk hier maar eens:
https://www.omlet.nl/guide/konijnen/alles_over_konijnen/hoe_slapen_konijnen/
4 jaar geleden
Soms kunnen ze tot 10 uur bereiken als de rustige omstandigheden ideaal zijn. Het konijn is ook een dier dat gewend is een prooi te zijn, dus meestal slapen ze met hun ogen open om altijd alert te blijven.