Waterversen is het allerbelangrijkste om iedere week te doen!!!! Door elke week een gedeelte van het aquariumwater te verversen bereik je namelijk een aantal dingen:
•de vissenpoep en -pies en andere in het water opgeloste rommel worden afgevoerd
•de hoeveelheid zuurstof wordt aangevuld
•verbruikte mineralen worden aangevuld
•de hoeveelheid fijne zweefstoffen die het filter er niet uit krijgt wordt verminderd
In een goed evenwichtig aquarium, met een normale visbezetting en een normale bezetting aan waterplanten volstaat elke week ongeveer 20% van de netto inhoud. Nog beter zou zijn 2x per week 15%, maar zo gek zijn we nog net niet. Een keer per week 20% is prima.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik zelf doe dat 2keer per week.
Zeker 1 keer per week!