Onze twee heren honden rijen op elkaar, wat kan ik daar aan doen??

Ref naatje:
Sorry .......... wat kan ik er tegen doen!

Ref Jessie:
Kom jij de rommel opruimen??

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit is een dominantie probleem. Dit gedrag is goed op te lossen door met beide honden gedrags trainingen te volgen. Ook kan het helpen om de onderdanige hond te laten castreren.

Dit is overigens een groot probleem. Als men er niets mee doet dan kan dit gaan resulteren in twee vechtende honden. Dit kan weer complicaties geven (voor de eigenaar). Men kan dan denken aan medische kosten of juridische problemen indien dit gedrag hiertoe aanleiding geeft.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

ligt eraan wat je bedoeld met ''wat kan ik eraan doen''? Ik bedoel, wil je het stimuleren of wil je het juist tegen gaan? anders moet je zeggen wat kan ik er ''tegen'' doen ...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dan zijn het geen "heren", een heer praktiseert zulks niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niks, er kan toch niks ergs gebeuren, waarom zou je?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ze hebben blijkbaar een bepaalde behoefte............
dameshond erbij halen ?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Castreren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die TvV;

Het rijen van honden is in wezen een machtsspelletje waarbij de ene hond de andere wil domineren. Geslachtsgemeenschap tussen een reu en een teef lijkt in het begin wel wat op rijen, maar eenmaal 'in contact' staan de honden dan lange tijd kont aan kont en zijn ze ook niet makkelijk meer van elkaar los te krijgen tot het Grote Moment is geweest. Honden zullen op straat van een potje rijen dan ook echt niet zomaar bevrucht raken, zelfs al is een van de twee een loopse teef.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
de piemeltjes eraf knippen