Hoe kan een poes die kittens van ong. 10 weken heeft alweer bijna moeten bevallen?

Het is een 'wilde' kat op Curacao. Wij wilden haar laten steriliseren als de huidige kittens oud genoeg zouden zijn. Maar prompt had ze weer een dikke buik.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Tijdens het zogen van haar kittens kan poes alweer krols en dus zwanger worden.
Als de kittens 6 weken zijn mag moeder gesteriliseerd worden. Vraag je dierenarts, maak een afspraak.
Weet je zeker dat poes weer drachtig is? Laat controleren kan ook iets anders betekenen.
-----
Een poes is ongeveer 63 dagen drachtig , 9 weken , na 3 à 4 weken is de zwangerschap te herkennen. Als er nog een andere poes met eigen nest aanwezig is, zullen zij voor elkaars kittens zorgen, met zoveel kittens is dat een goed idee.
Succes met de kattenkolonie!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
jodokus52, bedankt voor dit antwoord
VraagAntwoord66
4 jaar geleden
Geen idee waarom dit een min heeft. +1 voor het duidelijke antwoord.