heb gisteren een Agapornis gekocht. is 7 weken oud hoe lang zou het duren dat die aan mijn hand wend?

wat moet ik voor hem kopen om hem zijn zin te geven met het periode van wennen aan mijn hand. zoals bijvoorbeeld dat staafjes met allerlei dingetjes er op, pitjes, een stok waar die op kan staan in de vorm van een T. wat zou ik het beste kunnen kopen voor hem. alvast bedankt!!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (2)

Probeer zo snel mogelijk te beginnen met handvoeden. Als je het voer steeds met de hand aanreikt zal hij het snelst aan je wennen. Binnen zo'n twee weken zal hij niet meer schrikken van je hand, omdat die steeds iets goeds brengt. Heel veel informatie over de Agapornis vind je op de link:
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
maar moet ik dan bijvoorbeeld geen voer in zijn kooi doen dat lijkt mij niet een goede oplossing of moet ik voer in zijn kooi doen en later zelf met mijn hand voeren?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@danille
Geef gerust voer in de kooi, maar regelmatig verwennen met een stukje fruit (appel) uit de hand is ie gek op.
Agapornissen hebben van oorsprong altijd een partner en leven in groepen. Dat houdt dus in dat je erg veel aandacht aan het dier moet besteden, want jij zult moeten doorgaan voor de 'partner'. Doe je dat niet, dan krijg je een schreeuwlelijk en zal het dier verkommeren. Speelgoed is geen vervanging voor 'dierlijk' gezelschap. Als je met hem speelt is het speelgoed niet van doorslaggevende betekenis. Kan een knikker zijn waar hij achteraan gaat, een stok waar hij opklimt, een touw waar hij zijn capriolen aan kan doen. Maar aandacht en praten tegen hem is van doorslaggevend belang voor zijn geluk.
Je zult dan, als hij zich bij je thuisvoelt, bemerken dat hij ook zijn seksuele acties op jou gaat botvieren, dat is normaal. Dat kan heel ver gaan, maar koppie-krouwen en verenplukken in je haar hoort er allemaal bij. Aan je hand is hij zo gewend, tenminste, als je je hand niet naar hem uitsteekt, maar hem van de zijkant benadert. Rechtstreeks is bedreigend. Kleine gebaren, niet laten schrikken en zacht praten is een voorwaarde. Met 7 weken zijn ze nog heel plooibaar. Je gaat zelf ontdekken waar hij het meeste plezier in heeft en eigenlijk hoef je niets speciaals te kopen om hem gelukkig te maken. Gebruik je fantasie. Jaag hem niet op, heb geduld, eindeloos geduld met iets aanleren. Let goed op wat hij leuk vind (druppende kraan enz.). Dan kan je veel plezier aan je vogel beleven. Maar ben je altijd bewust van de onnatuurlijke band, eigenlijk hoort hij een andere agapornis naast zich te hebben.
Ivana