Hoe kan ik mijn hond 's nachts blaffen afleren?

Mijn hond is 1jaar
Ze slaapt buiten in een hondenhok.
Vroeger mocht ze in het tuinhuis slapen maar nu niet(zodat ze kan waken)maar ze blaft 's nachts.
Hoe kan ik dit afleren?

4 jaar geleden
2.1K
Z512099
4 jaar geleden
Honden houden niet van alleen zijn, misschien terug naar tuinhuis (waken kan ook daar) waar ze niet blafte?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
https://www.rsdrnederland.nl/algemene-informatie/tips-voor-opvoeding/overmatig-blaffen-afleren Misschien dat dit helpt? Mijn kat bleef mauwen uit vraag om aandacht. Door negeren wanneer hij geluid maakte maar aandacht te geven (belonen) wanneer hij rustig was heeft hij overmatig geluid maken afgeleerd. Natuurlijk is het anders zijn met een hond dus ik hoop dat de link helpt.

Antwoorden (1)

Honden kunnen ook bang zijn. Zeker buiten omdat ze continu dingen horen ruiken en aanvoelen die niet bekend zijn of iets dergelijks. Daarom uit stress of aandacht gaat je hond blaffen. Misschien een optie om je hond binnen te laten waken?